Page 28 - Pendidikan Terbuka Untuk Indonesia Emas
P. 28
Pendidikan Terbuka untuk Indonesia Emas
REFERENSI
Ahmad, N. A, Shamsuddin dan Noor, A. (2019). Industry 4.0
implications on human capital: A review. Journal for
Studies in Management and Planning ISSN: 2395-0463
Vol-4, Special Issue-13
Zuhairi, Aminudin; Hsueh, Amy Ching-Tsu, & Chiang, I-Chin
Nonie. (2020). Empowering lifelong learning through
open universities in Taiwan and Indonesia. Diunduh dari
repository.ut.ac.id
Badan Akreditasi Nasional PT. (2019). Akreditasi PT di
Indonesia.
Bayraktar, O. & C. Atac. (2018). The efects of industry 4.0 on
human resources management. Diunduh dari https://
www.researchgate.net/publication/32970673
Belawati, Tian (2002). Perkembangan pemikiran pendidikan
terbuka dan jarak jauh. Dalam T. Belawati dkk.
Pendidikan Terbuka dan Jarak Jauh (hal 30-44). Jakarta:
Universitas Terbuka. Tersedia pada repository.ut.ac.
id/4017/1/UTPTJJ-ALL.pdf
BPS. (2010). Hasil Sensus Penduduk.
Brodjonegoro, Bambang. (2020). Inovasi nasional untuk
Indonesia Maju. Ristek-BRIN.
Etzkowit, Benner (2017). The Triple Helix model on
innovation and action. November 2008 DOI:
10.3152/030234208X389701
Haydar, Ates. & Kadir Alsal. (2012). The importance of lifelong
learning has been increasing. Social and Behavioral
Sciences, 46 (2012), 4092 – 4096 Procedia.
Hecklau, F., Galeitzke, M., & Flaschs, S. (2016). Holistic
approach for human resource management in Industry
4.0. 6th CLF - 6th CIRP Conference on Learning Factories.
Kementerian Riset, Teknologi dan Pendidikan Tinggi. (2018).
Mempersiapkan SDM Indonesia di Era Industri 4.0.
18